Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Aktív időskor

2012.05.15

 Az Életért klub 2012 május 15-i témaköre

                    2012 év az Aktív idősödés Európa éve
 

Tudnátok és szeretnétek fájdalom nélkül mozogni és élni?

 

Napi 1 km séta az egészségért az egészség megőrzéséért és fejlesztéséért.
Tudod, hogy az energia mennyire fontos az élet egyetlen lételeme, e nélkül nem lenne élet.
Az energia egyetlen forrása a  NAP, ami közvetlenül nem használható fel, de ahhoz, hogy éjjel nappal részesüljünk az energiából szükség volt energia csomagokat létrehozni. Ezt a nagyon fontos energia bombát a klorofil valósította meg számunkra a zöldségekbe ágyazva.
Ízületeink, csontjaink, porcaink, a környező szöveteink gyulladását a csontokat körülvevő millió idegszálacska okozza. Nem a csont fáj, hanem az ideg, ami nyomja,mert nem figyelünk a jelzésekre és már csak akkor vesszük magunkat észre, amikor a JAJ kiáltás a fájdalom jelentkezik.
Sokan elmennek a végsőkig, külső segítséget kérnek elhanyagolt végtagjaikhoz. Aki protézissel él, már nem ura saját testének, így végtagjainak sem.
A kar és a láb hajlamos arra, hogy konzerválja a fel nem használt mozgásenergiát. Így aztán a fel nem használt energia izomfeszülésekben ölt testet és ez által görcsössé válunk.
A térd ízület 2 porcból áll egy félhold és egy teliholdból.(nőies pólus)
Nem szabad túlzottan igénybe venni, kímélni, táplálni kell.  Erről már sokat beszéltünk inni és zselésíteni kell étrendünk segítségével. Amikor a porcokban kevés a folyadék, a szervezet leadja az utolsó vészjelet FÁJDALOM formájában. Persze az, emberek képesek évekig fájdalommal élni és még büszkén is mesélik el környezetükben.
Szerepet játszik az ízületi fájdalmakban a napközbeni feszültségek felhalmozódása, elmentése nyugalmi állapotra. Éjjel aztán az ember nem tudja feldolgozni, mert olyan tetemes mennyiségben jelentkezik a problémák kupaca, hogy a teljes ellazulás kivitelezhetetlenné válik.
Alvászavaron kívül váll fájdalmak, különösen a baloldalon , védve a szívet és a mellkast , míg a jobb oldali váll fájdalom a tüdőt védi. A tüdő lebeny nem tud megfelelően kiterülni, a légzés felületes és a váll fájdalom szinte elviselhetetlenné válik. A váll fájdalom azt jelzi, hogy a túlzott testi és lelki igénybevétel miatt nem hajlandó részt venni a játékban, elhagyja az eredeti helyét és fájdalmasan közli, hogy nemcsak Ő, de a gazdája is rossz úton jár. (a lélek értelme-több terhet viselsz a kelleténél)
Ha ennyi üzenet sem elég
Az idegfonat begyullad, mozgósítja a vállon kívül a hátat, ágyéki csigolyákat és a derekat is, sőt a hólyaggyulladástól sem riad vissza, nagyon gyakori kísérő tünete a vállfájdalomnak. Mondhatom azt, hogy „ideg” háborút indít, lent nyomja a medencét és semmilyen további eszköztől nem riad vissza még a harántbénulástól sem, hogy célját elérje, leadja az utolsó vészjeleket gazdája megmentése érdekében.
    

Szeretnél Te is fájdalom nélküli mindennapokat?

 

 

Az élesztőt a szegények „zöldsége”-ként tartják számon. Nátriumban és természetes vitaminokban gazdag. Mindenkinek ajánlom, ha sikerült megszabadulnia étkezési rossz szokásaitól,legyen az élesztő ÉBRESZTŐ „B „vitaminforrás, amit semmi sem tud felül múlni.
Nyugtatólag hat a gyulladt szövetekre, elősegíti a szénhidrogén-emésztést, és megakadályozza a tökéletlenül oxidált zsírsavak felgyülemlését.
Reggel éhgyomorra 20g élesztőt lehet szárított is igényed szerint 1-2 dl tejben vagy vízben feloldva, lassan kortyolgatva idd meg.  Élesztős vizet mindig éhgyomorra kell inni és vagy akkor, amikor nem fogyasztottál cukrot vagy keményítős ételt. Lehetséges, hogy fogyasztás elején pici puffadást és vagy gyomorégést okozhat, de ez hamar elmúlik, nem indokolja a kúra megszakítását sem.
Közvetlenül lefekvés előtt igyál 20 g élesztőt 1-2 dl langyos tejben vagy vízben feloldva szép lassan kortyolgatva.
Olyan zöldségeket részesíts előnyben, melyek kálium és víztartalma magas. Részesítsd előnyben a cukkinit és az egyéb tökféléket beleértve az uborka napi szinten való fogyasztását.
Minden zöldségfélét, amit nem fogyasztasz nyersen párolással készíts el. A zöldség levet vagy idd meg, vagy használd fel a leveshez. Minden leveles zöldséget egyél nyersen is. A spenótot és a céklát vízzel hígítva.
A sárgarépa, fehérrépa, paszternák és minden föld alatti gumós növényt kizárólag nyersen fogyaszd,mert főzve a oldhatatlan rostokká válva eltömítik a beleket. A nyers répához mindig egyél olajat, vagy zsírt (olajos mag, pl, dió) „A” vitaminná így lesz, addig csak béta karotin.
A hagyma, fokhagyma, retek héja mérgező, azt semmiképp ne edd meg,még a póré hagyma sem kivétel( a héjában levő illóolaj rovarirtó szer).Az illóolaj tartalmú növények irritálják a vese tubulusait.
Minden „k” betűs zöldséget fedő nélkül forrásban lévő vízbe, csepp szódabikarbónával főzzél meg. De fogyassz pl. kínai kelt nyersen főleg a levélnyelet, naponta többször is . Édes és lúgosít, segít a helyes nassolási szokások kialakításban.
Tudom, hogy az egyhangú étkezés borzalmasan unalmas, de kárpótlásul kapod az egészséget és a fájdalom nélküli mindennapokat! A döntés a tiéd én csak egy alternatívát osztottam meg veled.
További jó egészséget kívánok MINDENKINEK! Üdvözlettel Szabadfalvi Éva
 
 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.
 

 

Profilkép





Archívum

Naptár
<< Szeptember >>
<< 2017 >>
Ke Sze Csü Szo Va
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30