Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Az Életért klub kérdései

2011.04.01

 

Kedves Olvasóim!
Várom véleményeiteket, észrevételeiteket, megtisztelő figyelmeteket!
Köszönettel: Szabadfalvi Éva az oldal létrehozója
Kedves Ágnes, Klára, Ferenc, László, István, Attila, Ádám, Zsuzsa és Gizus!
 
Mindenkinek, aki változtatni szeretne és azoknak is, akik már változtattak és azoknak is akiket érdekel….. vagy éppen egyáltalán nem hisznek az étrend és életmód változtatás nyújtotta lehetőségeknek!
A teljesség igénye nélkül az alább felsorolt élelmiszereket fogyaszthatod korlátlan mennyiségben.
Az étrendi recepteknél ez a felsorolás még kiegészítésre kerül, illetve bővülhet. Készítek egy kéthetes étrendet, utána már a képzelőerődre bízom, miként variálod a továbbiakban.
Zöldségfélék
Padlizsán, csicsóka, avokadó, szárzeller, brokkoli, kínai kel, édeskömény, uborka karalábé,répa, tök, póréhagyma, kukorica, mangold, dinnye, zöldpaprika, retek, cékla, kelbimbó, savanyú káposzta, zeller, spárga ,spenót, paradicsom, kelkáposzta, cukkini, fokhagyma vöröshagyma.
Saláták
 Fejes, endívia, jégsaláta, rucola
Csírák
 Mungóbab csíra (kínai büfékben készen kapható) lucernacsíra, retekcsíra, mustármagcsíra
Gyümölcsök
Áfonya, eper, málna, lédús alma, körte, őszibarack, szilva cseresznye, papaya, szeder, nektarin, birsalma, rebarbara, meggy, egres, grapefruit(piros) ananász, gránátalma, khakiszilva, mangó, kivi,narancs, lime-citrom , mandarin
Egyéb
Fahéj, (ebből mindennap) petrezselyemzöld levél, zeller levél, egyéb zöldfűszerek (oreganó, bazsalikom)
Kókusztej, zabtej, rizstej, szójatej
Mértékkel lehet fogyasztani: banán, burgonya, friss füge, friss datolya és kénezetlen aszalt gyümölcs
Édesítéshez: mézet javaslok, illetve nyírfaszirupot
Tejtermékek: 45%-os zsírtartalom alatti sajtok pl. eidámi, gouda, mozarella light
Tojás: lágy, tükör, rántotta reformmódon
Kenyérfélék és tészták: Durum lisztből vagy teljes kiőrlésű zab, árpa, köles, búza, rozslisztből készültek.
Húsfélék: csirkemell, pulykamell (párolva, vagy főzve, esetleg grillezve), halfélék: tőkehal, lazac, tintahal, tonhal (párolva, főzve,vagy grillezve)
Az 1 hónapos kúra alatt, egyáltalán nem ajánlott„TILOS” fogyasztani az alább felsorolt élelmiszereket!
Fehérített termékek (liszt, cukor, só) és ezekből készült, ételek, sütemények, tésztafélék és hántolt rizs, édesítőszerek, édességek, lekvárok.
Készételek és konzervek. Sertéshús, sertéshúsból készült felvágottak, sonka is!
Keményített zsírok pl. a hagyományos margarinok és egyéb szilárd állagú sütőzsiradékok.
Kávé , fekete tea és kakaó valamint magas alkohol tartalmú italok!
Az étrendi változtatáson kívül szükség van még intenzív testmozgásra is.
Ami még nagyon fontos, hogy kerüld a stresszt, mert megnövekszik az adrenalin szinted, ami miatt leesik a vércukorszinted és elkezd korogni a gyomrod!
Majdnem elfelejtettem a legfontosabbat, ez pedig a folyadékbevitel. Az elfogyasztott ételek víztartalmával együtt, napi 2-3 liter folyadékot kellene meginni. Azt mondod erre, nem vagyok én víziló! Valóban soknak tűnik, de a fogyás sikerének a legfontosabb alappillére az ivás (nem alkohol) víz és tea, zöldség és gyümölcslé. Ha éhes vagy, igyál meg egy pohár vizet (2 dl) meglátod, hogy csillapítja az éhséget, azonnali energiát ad ez által felfrissíti a szellemet, és élénkíti az anyagcserét.
Víz alatt csapvizet értek, tea alatt, zöld tea, gyümölcstea, hibiszkusztea, rooibus tea értendő, gyógyteák közül pedig a csalán teát minden este 3 dl-5 dl kell meginni az első két hétben, és naponta váltogatva pedig, kamilla, borsmenta, édeskömény, citromfű, cickafarkfű ez utóbbi kettőt reggel kell inni 2 dl éhgyomorra.
Összefoglalva, ami a legfontosabb, hogy akkor is igyunk, ha nem vagyunk szomjasak, mert a szomjúság már a testfigyelmeztető jelzése és azt nem szabad megvárni.
 
Már mindent tudsz, kezdődhet az új élethez való új étrended. Kérdezz bátran a kúra közben is tudunk változtatni. Nem napi bontásban írom, hanem napszakonként, így tetszés szerint étkezhetsz, mikor mi van otthon, vagy mire lesz szükséged a következő napokban.
Reggeli ételek
  1. Gyümölcsreggeli korlátlan mennyiségben szezonális gyümölcsökből. Miért jó a reggeli gyümölcsevés? Mert azonnal energiát ad, fruktóz tartalmánál fogva gyorsan felszívódik, könnyen emészthető.
  2. Pirítós kenyér graham, vagy teljes kiőrlésű gabona kenyérből 2 szelet, vagy kétszersült, vagy abonett, vagy pászka szelet. Vékonyan megvajazva, 1-1 szelet zsírszegény sajttal és nyers paradicsommal, vagy zsírszegény túrókrémmel megkenve póréhagymával, vagy kefir, yoghurt 2 szelet pirítóssal, vagy kefir müzlivel mazsola nélkül, vagy szemcsés friss sajtos kenyér, vagy vajas pirítós kenyér banánkarikákkal, szójatej, rizstej…..
Tízórai ételek
1 banán, vagy bármilyen friss gyümölcs, (20 dkg)
1 lédús alma jonagold, golden (az almában levő duzzasztó anyag a pektin megakadályozza a baktériumok növekedését, felszívja a gyomorban levő méreganyagokat).
vagy 2 szelet abonett vékonyan megvajazva retekkel, paradicsommal
vagy 2 dl kefir vagy joghurt pici mézzel, tönkölybúzával,
2 dl ivó joghurt, (epres)
vagy 2 dl frissen facsart narancslé
vagy fél kígyóuborka meghámozva, pici sóval
vagy 75 g mozarella, 1 nagy paradicsom és 1mk. almaecet, bazsalikom
vagy joghurtos diákcsemege (1ek. mazsola, 1tk. tökmag, 1tk. napraforgómag, 1dl epres joghurt
vagy 1 db papaya 1 szelet abonett
Ebédre való ételek
Lehetnek gyümölcsök (ez intenzív kúrában javasolt, amikor nincs szénhidrát fogyasztás)
Munkahelyen büfékben saláta és kétszersült.
vagy zöldsaláta ( kínai kel, paradicsom, kukorica,póréhagyma, sárgarépa, olíva olaj, lenmag) ,2 szelet pirítós kenyérrel,
vagy zöldbabos saláta (300 g zöldbab, 1 szelet póréhagyma, 1 paprika, 1 ek. olíva olaj 3 ek. kukorica 50 g juhsajttal,
vagy jégsaláta (jégsaláta, paradicsom, rucola, 1tk.almaecet, 1 ek. olíva olaj, 2 db főtt tojás
vagy 300 g savanyú káposzta, 1 db baromfi virsli, szósz: 1 tk. mustár, 1tk. krémföl, 1mk. méz, só, pici szerecsendió (ha módunkban áll, mindig frissen reszeljük)
Darált csirkemell, vagy pulykamell 150 g, 300 g brokkoli 300 g érett paradicsom, 2cm póréhagyma, glutenmentes vegeta, 1.tk. oregánó, 2 ek. tejföl, só, natron, kömény, kurkuma,fahéj
A darált húst pici olajon a hagymával megpirítjuk, majd beletesszük a lehámozott paradicsomokat, együtt forraljuk, fűszerezzük, amikor megpuhult belekeverjük a tejfölt. A brokkolit kifőzzük sós, natronos vízben.
Vagy 1 szelet pulykamellet meg grillezel ízlés szerint fűszerezve. cukkinit és póréhagymát megpárolsz fél ropogósra ízlés szerint fűszerezve,
Köretek: bulgur, kuszkusz, teljes kiörlésű kagylótészta, spagetti , nagykocka
Uzsonna ételek:
2 puha alma leszeletelve, csipetnyi őrölt fahéj, 1tk. méz, 1tk. szeletelt mandula,
vagy
joghurt 2-3 szem apróra vágott dió
vagy kénezetlen aszalt sárgabarack, vagy papaya vagy ananász, vagy áfonya,
vagy 1 db banán
vagy 2 szelet pirítós, vagy kétszersült, vagy tallér 200 g friss savanyú káposzta,
vagy zöldségek nyersen vékony szeletekre vágva, 30 g rokforttal (pl. zellerszár, répa, cukkini),
vagy szezonális friss gyümölcs körte, narancs, szilva….
vagy mézes kétszersült 2 szelet mézzel vékonyan megkenve
vagy lédús gyümölcs, sárgadinnye, kelementin, grapefruit bőségesen
vagy 1 pohár joghurt, 2 ek. zabpehely, 2 db aszaltsárgabarack, őrölt fahéj,
vagy 2 paradicsom, bazsalikom, olaj, só 1 szelet abonett,
vagy 2 nyélszelet kínai kel, nyersen rágcsálva (ezt a nap bármely szakában megteheted)
vagy sárgarépa vékony szeletekre vágva, 1 dl krémföl light-el
vagy 3 aszalt szilva, 3 friss datolya
Vacsora ételek
Zellerkrémleves, brokkoli krémleves, fokhagyma krémleves, póréhagyma krémleves, leves gyönggyel
vagy hidegtál 2 szelet pirítós, 1 szelet eidami sajt, 2 szelet baromfi sonka, 1 tk. vaj, zöldségek- paradicsom, paprika, retek, uborka
vagy 1 pár baromfi virsli főzve, 1ek. mustár 1 tk. zsömle
vagy vajas sonkás zsemle, főtt karfiollal (a főzővízbe mindig tegyünk natront,mert a zöldségek színe megmarad, hamarabb megpuhul és könnyebben emészthető)
vagy 2 lágy tojás, vagy tükörtojás 1 zsemle,
vagy banános feketekenyér mézzel
vagy 1 szelet, vagy 1 zsömle gombás meleg szendvics sok zöldséggel paradicsommal,
vagy sonkakockát megpirítasz, kifőzöl 100 g durum, vagy teljes kiőrlésű spagettit , összekevered, petrezselyemmel, fokhagymával és reszelt sajttal tálalod,
vagy spenót tükörtojással,
vagy édeskömény kuszkusszal,
vagy bulgursaláta sok zöldséggel igényed szerinti összeállításban,
vagy cézár saláta
vagy zöldséges tofu
vagy…….ide jön a TE recepted!!!
Teák: reggel lefőzöd a napi tea adagodat, amit beviszel a melóhelyre és étkezések előtt félórával iszol egy pohárral (fahéj, kardamon, aloevera tea)
Reggeli előtt iszol egy citromfű cickafarkfű teát, és amíg felöltözöl lassan kortyolgatva megiszod.
Napközben mentes vizet igyál és teát(nem Ice tea!!!!, se kóla, se zöld tea ital) ha fáradt vagy igyál zöld teát, csak van meleg víz melóhelyen? Ha nincs lehetőséged, akkor igyál vizet. Rooibus teát ihatsz hidegen is melegen is, tehát lefőzve beviheted, (magas ásványi anyagtartalma miatt korlátlan mennyiségben fogyasztható koffein mentes,
vagy calcium – magnéziumos vizet,
Nehéz ételek után igyál borsos menta teát 1 csészével,
Esténként, pedig 20 napon át csalán teát igyál lefekvés előtt.
Elsőre ennyit gondoltam, hetente konzultáljunk, kérdezzetek, és majd kérdezek….!
Szeretném,ha kérdeznél, lehet, hogy szeretnél valamit a régi étrendedből megtartani, megbeszéljük mivel tudnánk helyettesíteni. Pl. ha kávézol……..
A legfontosabb, hogy ne gyötörd magad azzal, hogy hiába fogyózok, mégsem látszik semmi. Megmérjük az induló súlyodat, és lemérjük a derék és egyéb bőségeket, majd 1 hónap múlva állhatsz mérlegre legközelebb. Ha csüggedsz, hívjál fel, megnyugtatlak, sikerülni fog lefogynod, de ahhoz, mindig kell enned, nem szabad kihagyni egy étkezést sem. Többször keveset!!!
Az éjfél előtti alvás a legjobb orvosság, pihenj le minél korábban. Hétvégén pedig aludj napközben is, mert szépít, és addig sem kell a hűtőszekrény körül legyeskedned.
Reggel és este a nyitott ablaknál végezz pár lendületes gyakorlatot, elhajlás oldalra szép lassan, bal-jobb 5x 5x és egy kis helyben futással zárd a rövid tornát. Segít a reggeli váltott zuhany is. Meleg, majd 10-20mp. hideg vízzel zárd a felfrissülést.
Szerintem Te is ismered a fogyókúra kritikus napjait. Ezek azok a napok, amikor az ember a legszívesebben szögre akasztaná a kitűzött céljait. Ilyenkor csak egy valami segíthet, ha megpróbálunk túljárni az eszünkön. Erre javaslom az orbáncfű tea ivását, ez majd segít jobb kedvre derülni! Felvidít és ellazít.
 Nem utolsó sorban egy jó kis gyógy masszázs is segít testünk kényeztetésében.
 
Vacsora előtt felszeletelsz egy karalábét és megeszed, mennyei érzés, vagy kínai kelt rágcsálsz, ez a mi csipiszünk korlátlan mennyiségben fogyaszthatod és a szárzellert és zellert is.
Természetesen személyre szabott táplálkozási tanáccsal is szívesen állok rendelkezésetekre, azonban időpont egyeztetése szükséges.
Remélem sikerült sok okossággal és érdekességgel segítenem nektek a további életmód-változtatásotokban.
További jó egészséget és kitartást kívánok! Mindig legyen derűs szép napotok! És kérdezzetek bátran!
 
 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.
 

 

Profilkép


Utolsó kép




Archívum

Naptár
<< Szeptember >>
<< 2018 >>
Ke Sze Csü Szo Va
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30